آموزشگاه رانندگی آسمان آبی

اولین پایگاه اینترنتی دادهای اطلاعاتی ویژه آموزشگاهای رانندگی

تبديل آب به سوخت اتومبيل

تبديل آب به سوخت اتومبيل   

آیا مایل هستید بیش از نصف سوخت اتومبیل شما توسط آب تامین شود؟

سیستم تبد یل آب به گاز HH O  و سوزاندن این گاز بدون نیاز به هیچ گونه تغییر در موتور؛این امر را امکان پذ یز نموده است.

عدم استقبال از اتومبیلهای هیدروژنی بدلیل نیاز به پمپهای فروش این گاز وخطرات ناشی از حمل آن' استفاده از  گازHH O را مقرون به صرفه تر مینماید زیرا این گاز فقط در صورت مصرف تولید شده ذخیره نمیشود وبه کمک سوخت فسیلی مورد استفاه قرار میگیرد.

عدم آلودگی محیط زیست وبالانرفتن درجه حرارت کره زمین از مزایای مهم این سیستم میباشد زیرا پسماند آن فقط آب میباشد.

انرژی حاصل از گازHH Oسه برابر سوخت فسیلی بوده وباتوجه به هدر رفتن ۸۰ درصد انرژی سوخت فسیلی و استفاده کامل از انرژی گازHH O با یک لیتر آب میتوان چند ماه رانندگی نمود.

طرز کار این سیستم از یک تکنولوژی حدود ۹۰ ساله گرفته شده ومبتکر آن تولید؛استفاده وفروش آن رامجاز اعلام نموده است.

یک الکترود استیل مارپیچ برای الکترولیز آب توسط جوش شیرین برای تولید گازHH O با استفاده از برق ۱۲ولت اتومبیل کافی میباشد

گازHH O ازطریق مانیفولد سوخت وارد سرسیلندر شده و توسط جرقه شمع منفجر وتبدیل به انژی میشود.

تمام لوازم مورد نیاز وراهکار نصب واستفاده ه از آن در دو جلد کتاب جمع آوری شده که در اختیار علاقمندان قرار میگیرد.

برای اطلاعات تکمیلی به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

www.water4gas.com

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم دی 1386ساعت 14:52  توسط رفوگر  | 

بررسي راهكارهاي مبارزه با تقلبات در بيمه خودرو

رييس كل بيمه مركزي ايران و نمايندگان قوه قضائيه، وزارت دادگستري و نيروي انتظامي و مديران عامل شركتهاي بيمه دولتي در نشستي، راهكارهاي مبارزه با تقلبات و تخلفات در بيمه خود را براي تهيه پيش‌نويس مصوبه پيشنهادي، بررسي كردند.

در اين جلسه كه روز دوشنبه 22 مرداد ماه برگزار شد تخلفاتي مانند ارايه كروكي جعلي، اعلام خسارت غيرواقعي، كلاهبرداري از بيمه با ايجاد تصادف ساختگي ودريافت خسارت‌هاي مضاعف از چند شركت بيمه براي يك حادثه مورد تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در پيش‌نويس مصوبه تمهيدات لازم براي برخورد بامتخلفان پيش بيني شود تاميزان تخلفات احصاء‌شده به حداقل ممكن كاهش يابد.

پيش‌نويس مصوبه پيشنهادي از سوي بيمه مركزي با در نظر گرفتن نكات مطروحه دراين جلسه و پيشنهادهاي مربوطه جهت طرح در هيات دولت ارايه خواهد شد.

بنابر اين گزارش، صنعت بيمه كشور براي كمك به تامين امكانات و خريد تجهيزات مورد نياز نيروي انتظامي و راهداري و حمل ونقل جاده‌اي سالانه يك تريليون ريال اختصاص داده و در اجراي مصوبه اخير هيات وزيران حق بيمه شخص ثالث را نسبت به سال قبل حدود۳۳درصد كاهش داده است.

به اين ترتيب صنعت بيمه با تعهد پرداخت خسارت بدني براساس ديه سال ۱۳۸۶ ، حق بيمه شخص ثالث را بر مبناي سال ۱۳۸۵دريافت مي‌كند.

نوروز كهزادي رييس كل‌بيمه مركزي در اين جلسه اظهار اميدواري كرد: اقدام هاي جديد در خصوص كاهش حق بيمه شخص ثالث، همه دارندگان وسايل نقليه موتوري ، به موقع در مورد خريد بيمه‌نامه اجباري شخص ثالث اقدام كنند و با اجراي راهكارهاي مبارزه با تقلبات در بيمه خودرو، خسارت‌هاي رشته بيمه خودرو بيش از پيش كنترل شود.

 

+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام مرداد 1386ساعت 10:13  توسط رفوگر  | 

مدیرعامل بیمه مرکزی در خصوص اضافه شدن عوارض مختلف به بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروهای فرسوده ، گفت : وضع عوارض بر بیمه ، ضد بیمه ای است.


عبد الناصر همتی در گفت وگو با خبر نگار اقتصادی "مهر" در خصوص تصمیم افزایش پنج درصدی نرخ بیمه های شخص ثالث خودروهای فرسوده ، افزود : مردم افزایش بیمه نامه‌ها را از یکدیگر تفکیک نمی کنند و همه آنها را به حساب افزایش در آمد شرکت‌های بیمه می گذارند .
وی افزود : در هر صورت بیمه مرکزی تابع تصمیمات دولت ومجلس و موظف به اجرای آن است .
همتی توضیح داد : بر اساس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ابتدای سال 85 ، خودروهایی که بیش از 15 سال کار کرد دارند به ازای هر 5 سال کار کرد ، نرخ بیمه شخص ثالث آنها پنج درصد افزایش می یابد .
مدیرعامل بیمه مرکزی ادامه داد : این پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کمیسیون تلفیق مجلس هم به تصویب این کمیسیون رسید و نتیجه نهایی آن طی روز های آینده درصحن علنی مجلس مشخص می شود .
وی در یک جمع بندی، افزایش بیمه نامه های شخص ثالث بر اثر عوارض را ضد بیمه ای دانست و با آن مخالفت کرد .
مدیر عامل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش 10 درصدی نرخ بیمه نامه های شخص ثالث جهت اختصاص به حادثه دیدگان رانندگی ، خاطر نشان کرد : این مبلغ جهت اختصاص به حادثه دیدگان سوانح رانندگی به حساب وزارت بهداشت واریز می گردد .
وی با بیان اینکه مردم عوارض بیمه نامه‌ها را به حساب شرکت‌های بیمه می گذارند، تصریح کرد : شرکت‌های بیمه هیچ گونه در آمدی را از افزایش نرخ بیمه نامه‌های شخص ثالث بابت عوارض ندارند و کلیه این مبالغ به موارد در نظر گرفته شده ، مثل حادثه دیدگان رانندگی اختصاص می یابد .
به گزارش خبر نگار اقتصادی مهر ، مقرر شده تا در آمد حاصل از افزایش بیمه نامه های شخص ثالث خودوهای فرسوده به سازمان بهزیستی پرداخت شود .
همتی همچنین در خصوص اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت : کلیات قانون در یکی از کمیته های تخصصی مجلس به تصویب رسیده و باقی موارد آن در دست بررسی است .
وی افزود : بیش از 18 ماه است که لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به مجلس ارائه شده و کلیات آن به تصویب رسیده است .
همتی یاد آور شد : تغییری که مقرر شده در بیمه شخص ثالث صورت گیرد تغییرات ساختاری در پرداخت حق بیمه‌های شخص ثالث است که هم اکنون بر اساس نوع ماشین ، تعداد سیلندر و مواردی از این قبیل دریافت می شود .
مدیر عامل بیمه مرکزی در همین باره ادامه داد : در لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث ، پرداخت حق بیمه ها براساس مواردی ازجمله سوابق خسارتی راننده ، تجربه رانندگی و سن راننده می باشد .
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم مرداد 1386ساعت 11:43  توسط رفوگر  | 

اعمال قانون فقط در جریمه کردن خلاصه نمی‌شود

اعمال قانون فقط در جریمه کردن خلاصه نمی‌شود
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اعمال قانون فقط در جریمه کردن خلاصه نمی‌شود، بلکه تذکر، ارشاد و آموزش از جمله راهکارهایی محسوب می شود که ماموران پلیس می توانند در موقعیت‌های مختلف جهت اعمال مقررات از آنها استفاده کنند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اعمال قانون فقط در جریمه کردن خلاصه نمی‌شود، بلکه تذکر، ارشاد و آموزش از جمله راهکارهایی محسوب می شود که ماموران پلیس می توانند در موقعیت‌های مختلف جهت اعمال مقررات از آنها استفاده کنند.
سرهنگ فرهاد حیدر افزود: جریمه، آخرین اقدام پلیس در اعمال مقررات است اما متاسفانه در هر جامعه ای ، گروه کوچکی مخل نظم و امنیت بوده و به صورت عمدی تخلف می کنند ، که در اجرای صحیح مقررات و ایجاد نظم در جامعه برای این افراد جریمه حرف اول را می زند.
سرهنگ حیدر با تاکید براینکه در فرهنگ سازی قوانین، ماموران پلیس نباید فقط جریمه را مدنظر قرار دهند، تاکید کرد: ماموران باید وسعت دید خود را گسترش دهند واز میان راههای اعمال قانون، راهی را که در فرهنگ سازی موثرتر است، بکار گیرند .
وی اضافه کرد: اگر ماموری تشخیص دهد ، راننده ای سهواً تخلفی را انجام داده است به طور حتم تذکر، بیش از جریمه می تواند تاثیر گذار باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص تغییر رویکرد راهنمایی و رانندگی از برخورد جریمه ای به سمت فرهنگ دوستی، گفت: برای رسیدن به این هدف باید ارتباط پلیس با مردم بر مبنای صداقت و دوستی باشد و در این زمینه نیز به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم و نیاز به یاری مردم داریم.
وی تصریح کرد: در صورت برقراری ارتباط دو طرفه ، مردم قوانین را بهتر رعایت می کنند و از سوی دیگر ماموران پلیس نیز راحت تر به بحث آموزش و تذکر می پردازند.
سرهنگ حیدر با اشاره به اینکه در کشور برخی رانندگان تا ۳۰۰ برگ جریمه دریافت کرده اند، گفت: در صورتیکه خود مردم در برابر افراد متخلف واکنش نشان دهند، اجرای قوانین و مقررات بهتر انجام می شود و پلیس نیز در فرهنگ سازی موفق تر خواهد بود.
خبرگزارى مهر
+ نوشته شده در  شنبه بیست و هفتم مرداد 1386ساعت 11:9  توسط رفوگر  | 

دولت اسپانيا براي گواهينامه رانندگي وام مي‌دهد

دولت اسپانيا با هدف تشويق جوانان به كسب گواهينامه رانندگي به آنان وام بدون بهره مي‌دهد.

"آلفردو روبالكابا" وزير كشور اسپانيا امروز با اعلام اين خبر در جمع اعضاي شوراي جوانان كشورش گفت:وام يادشده در قالب طرح "گواهينامه رانندگي با يك يورو در روز" به جوانان و اتباع خارجي بين ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۵‬سال در اسپانيا پرداخت مي‌شود.

وي افزود: وام يادشده تا مبلغ ‪ ۷۵۰‬يورو بايد ظرف ‪ ۲۷‬ماه و بالاتر از مبلغ يادشده ظرف ‪ ۳۶‬ماه بازپرداخت شود.

به گفته وزير كشور اسپانيا، سالانه بين ‪ ۸۰‬هزار تا ‪ ۱۰۰‬هزار جوان از اين طرح بهره‌مند خواهند شد.

گواهينامه رانندگي در اسپانيا، امتيازي است كه براي افرادي كه براي اولين بار آن را كسب مي‌كنند، داراي ‪ ۸‬امتياز و كساني كه بالاتر از سه سال سابقه رانندگي دارند، ‪ ۱۲‬امتياز خواهد بود.

پليس هنگام تخلف رانندگان، علاوه بر جرايم نقدي قانوني، بسته به نوع تخلف بين يك تا چهار امتياز از گواهينامه آنان كسر مي‌كند و با از دست رفتن همه امتيازات، رانندگان يادشده بايد پس از يك دوره محروميت، بار ديگر در يك آزمون دشوار و پرهزينه شركت كنند.

اجراي طرح گواهينامه امتيازي ظرف يكسال گذشته ‪ ۱۵‬درصد از تلفات سوانح رانندگي در اسپانيا كاسته و رقم قربانيان را به ‪ ۲۸۰۰‬نفر در سال كاهش داده است.


+ نوشته شده در  یکشنبه هفدهم تیر 1386ساعت 20:11  توسط رفوگر  | 

خسارات ناشی از تصادفات رانندگی روزانه 20 میلیارد تومان است

خسارات ناشی از تصادفات رانندگی روزانه 20 میلیارد تومان است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث رانندگی کشته و 50 میلیون نفر نیز مجروح ، مصدوم و معلول می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد رویانیان صبح امروز در سمیناربین المللی ایمنی درجاده ها، به وقوع 200 هزار تصادف منجر به فوت طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تصادفات در معابر شهری و جاده‌ ای رخ داده و براساس آن 27 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده‌ و 276 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 20میلیارد تومان هزینه خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور می ‌شود گفت: همچنین هزینه خسارات سالانه معادل 7 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه 70 درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند ، نان آور خانه هستند گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث رانندگی کشته و 50 میلیون نفر نیز مجروح ، مصدوم و معلول می‌شوند.

سرداررویانیان تاکید کرد: درصورت عدم مقابله صحیح با رشد قابل توجه تصادفات در دنیا تا سال 2020 ، 60 تا 80 درصد مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه ناشی از تصادفات رانندگی خواهد بود و این رقم در مورد کشورهای توسعه یافته نیز بین 20 تا 60 درصد پیش ‌بینی می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر عامل تصادفات در بین عوامل دیگر مرگ و میر ، رتبه ششم را داراست گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 تصادفات به رتبه سوم مرگ و میر در دنیا برسد و متاسفانه مرگ و میر در ایران در حال حاضر بعد از ایستهای قلبی در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: بیش از 9 میلیون و 200 هزار خودرو از ابتدای تولید خودرو در ایران تا کنون شماره گذاری شده اند و خوشبختانه یا متاسفانه این رشد در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است و به عنوان مثال در سال 85 یک میلیون و 200 هزار خودرو شماره گذاری شده که این رقم حاکی از رشد 12 درصدی تولید خودرو در سال 85 نسبت به 84 است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در سال گذشته با 16 درصد رشد وسایل نقلیه نسبت به سالهای گذشته روبرو بوده ‌ایم و این درحالی است که رشد بخشهای زیر ساختی راهها تنها 5/1 درصد بوده است.

سرداررویانیان گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت پلیس از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی تخصیص یافته که این اقدام یکی از زمینه‌های بسیار مطلوب همکاری با پلیس در جهت کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌ ای است . اما هنوز این اعتبارات به دست پلیس نرسیده است و امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به تخصیص این اعتبارات اقدام شوند.

وی افزود: روزانه حدود 20 میلیون سفر به مسافت حداقل 100 کیلومتر در کشور صورت می‌ گیرد وروزانه 65 میلیون سفر شهری نیز در حال انجام است و این در حالی است که ایرانی ‌ها نسبت به اروپایی ‌ها 7 برابر بیشتر سفر می ‌کنند.

سردار رویانیان با اشاره به اینکه در کشور 90 درصد حمل و نقل بین شهری توسط وسایل نقلیه شهری و جاده ‌ای ، 7 درصد ریلی و 3 درصد هوایی صورت می‌ گیرد، افزود: این مساله نشان دهنده این است که مشکلات نسبت به توسعه حمل و نقل جاده‌ ای بیشتر از موارد دیگر است .

وی گفت: در برنامه پنج ساله سوم به طور میانگین مرگ و میر تصادفات جاده‌ای 3/11 درصد رشد داشته و این در حالیست که در دو سال اول برنامه چهارم مرگ و میر در کشور 85/2 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تغییر نوع سفر به سمت حمل و نقل عمومی و استفاده از حمل و نقل ریلی ، افزایش ظرفیت راههای اصلی و بزرگراهها، ارتقاء رفتار ترافیکی رانندگان و اصلاح قوانین به سمت قوانین بازدارنده را از جمله راهکارهای پلیس در جهت کاهش تلفات جاده ‌ای اعلام کرد.


امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز می باشد.  

درهمین زمینه بخوانید:
  2 هزار و 659 تصادف جاده‌ای در اردیبهشت ماه / انحراف به چپ و عدم توجه به مقابل بیشترین علت تصادفات
  خسارات ناشی از تصادفات رانندگی روزانه 20 میلیارد تومان است
+ نوشته شده در  یکشنبه سوم تیر 1386ساعت 10:7  توسط رفوگر  | 

واژگوني» و «برخورد شاخ به شاخ» بيشترين شكل تصادفات نوروزي

واژگوني» و «برخورد شاخ به شاخ» بيشترين شكل تصادفات نوروزي
    
    
    
    

    معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به افزايش حداقل 40 درصدي سفرها در نوروز امسال از كنترل الكترونيكي تعدادي از محورهاي پرتصادف كشور تا پايان سال خبر داد.
    سردار رويانيان، فرمانده پليس‌راه كشور در گفت‌وگو با (ايسنا)، با اشاره به كنترل الكترونيكي محور «تهران ـ مشهد» در نوروز امسال گفت: 5 ايستگاه ماهواره‌اي در اين محور نصب شده ولي هنوز نتوانسته‌ايم به صورت كامل اين محور را پوشش دهيم.
    وي افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده امسال محورهاي «تهران ـ مشهد»، «تهران ـ شيراز»، «تهران ـ تبريز» و جاده‌هاي شمالي كشور با نصب تجهيزات ماهواره‌اي تحت پوشش كنترل الكترونيكي قرار مي‌گيرند.
    معاون راهور ناجا با اشاره به افزايش30 درصدي توان نيروي انساني و 50 درصدي گشتي‌هاي پليس‌راه در نوروز امسال تصريح كرد: 11 فروند بالگرد با آرم پليس ترافيك براي نخستين بار 10 محور پرتردد كشور را كنترل كردند.
    وي كاهش چشمگير صدور قبوض جريمه از سوي ماموران طي روز‌هاي اول عيد نوروز امسال را يادآور شد و تصريح كرد: ماموران راهنمايي و رانندگي و پليس‌راه در اين مدت بيشتر به ارشاد شهروندان پرداختند و قصد داريم از اين پس هر چه مردم بيشتر قوانين را رعايت كنند آنها را كمتر جريمه كنيم.
    
    بي‌حوصلگي ، اضطراب، شتاب، خستگي و سرعت غيرمجاز بيشترين علل تصادفات پايان نوروز
    «واژگوني»، «تصادف از عقب به جلو» و «تصادف شاخ به شاخ» بيشترين شكل تصادفات نوروزي

    
    وي با اشاره به 5 مورد واژگوني خودرو در روز 12 فروردين ماه به دليل خواب آلودگي با ابراز نگراني از بي‌حوصلگي، استرس و اضطراب، عجله و شتاب بيش از حد و خستگي و خواب آلودگي و سرعت غيرمجاز رانندگان، اين عوامل را اصلي‌ترين علل بروز تصادفات در پايان تصادفات نوروزي خواند و به شهروندان توصيه اكيد كرد كه در صورت خستگي، خودرو خود را به كنار جاده هدايت و استراحت كنند.
    سردار رويانيان اصلي‌ترين علل بروز تصادفات در نوروز را يادآور شد و در ايرابطه گفت : بيشترين شكل تصادفات در نوروز «واژگوني» به دليل سرعت غيرمجاز و رانندگي در نيمه شب و خستگي، «تصادف از جلو به عقب» به دليل عدم رعايت فاصله قانوني و «تصادفات شاخ به شاخ» به دليل سبقت غيرمجاز بوده است، لذا توصيه مي‌كنيم رانندگان خونسردي خود را حفظ كنند چرا كه دير رسيدن بهتر از هرگز نرسيدن است.
    وي به تخلفات اتوبوسها اشاره كرد و گفت: به دليل افزايش اقبال عمومي در استفاده از اتوبوس برخي از اتوبوسها از تعداد راننده كمتري استفاده كردند كه اين امر موجب بروز چندين حادثه شد.
    
    
    نوروز امسال تصادف خسارتي 38 درصد افزايش يافت
    
     سرهنگ دباغ معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي استان فارس نيز مصاحبه اي مطبوعاتي به تشريح آمار تصادفات ايام نوروز 85 و مقايسه آن با مدت مشابه در سال قبل پرداخت.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، معاون راهنمايي و رانندگي استان فارس گفت: تصادف خسارتي در اين استان نسبت به سال گذشته 38 درصد افزايش داشته است.

    سرهنگ دباغ معاون راهنمايي و رانندگي استان فارس از کاهش 9 درصد تصادفات جرحي در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهر شيراز تاکنون تصادفات فوتي نداشته ايم ولي امسال در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته تصادفات خسارتي 38 درصد افزايش داشته است.
    
    معاون عمليات پليس راه ناجا از کاهش 35 درصدي تصادفات فوتي در جاده هاي کشور خبر داد
    
    معاون عمليات ترافيک پليس راه ناجا نيز با اشاره به کاهش 3/35 درصدي تعداد تصادفات فوتي از 25 اسفند 84 تا هفتم فروردين ماه 85 ، گفت: در اين مدت 3/31 درصد کاهش مقتولين سر صحنه داشتيم. سرهنگ سيد « هادي هاشمي » معاون عمليات پليس راه نيروي انتظامي در گفت و گوي با پايگاه اطلاع رساني پليس ، ضمن اعلام اين خبر، اظهارداشت:کاهش تصادفات و تلفات جاده اي براي پليس بسيار شيرين ولذت بخش است.
    وي با اشاره به طرح نوروزي که از 25 اسفندماه در جاده هاي کشور اجرا شده است، افزود: با تلاش ماموران پليس راه و دستگاه هاي اورژانس، هلال ، وزارت راه و ترابري و سازمان راهداري در اين مدت تعداد تصادفات فوتي 3/35 درصد و مقتولان سرصحنه 3/31 درصد کاهش يافته است.
    سرهنگ هاشمي همچنين از کاهش 9/12 درصدي تعداد تصادفات جرحي خبر داد و گفت: از زمان اجراي طرح نوروزي تا کنون با کاهش 15 درصدي مصدومان حوادث رانندگي مواجه بوديم که اميدواريم اين روند کاهش همچنان ادامه داشته باشد.
    معاون عمليات پليس راه ناجا با تاکيد بر اين که عامل اصلي کاهش تصادفات اراده انسان است، خاطر نشان کرد: درست است که در چند روز اخير با کاهش تصادفات روبرو بوديم ولي دغدغه خاطر پليس همچنان باقي است.
    وي با اعلام اين که 70 درصد حوادث قابل پيشگيري هستند ، تصريح کرد: شهروندان تنها با بکار گيري اراده پيشگيري مي توانند جلوي بسياري از حوادث ناگوار را بگيرند.
    سرهنگ هاشمي از هموطنان تقاضا کرد، با رعايت قوانين و مقررات، پرهيز از سرعت و سبقت غير مجاز ، خودداري از توقف هاي غير ضروري در سطح جاد ه ها، رانندگي بدون خستگي و خواب آلودگي و استراحت کوتاه مدت در بين مسير به ميزان حداقل 10 دقيقه در قبال دو ساعت رانندگي و رعايت فاصله طولي با وسيله نقليه جلويي سفر را براي خود و خانواده ايمن کنند.
    معاون عمليات ترافيک پليس راه نيروي انتظامي بر رعايت سرعت مطمئنه در پيچ ها و شيب ها، پل ها،تونل ها، مناطق مسکوني، هنگام بارندگي و رانندگي در شب تاکيد کرد و گفت: ماموران پليس راه ناجا شبانه روز براي تامين امنيت جاده ها در خدمت مردم هستند.
    
    تصادفات جرحي 39 درصد كاهش يافت
    
    
    فرمانده انتظامي تهران بزرگ، در تشريح وضعيت انتظامي 13 فروردين ماه تاكيد كرد: خوشبختانه در «13 بدر» امسال
نسبت به مدت مشابه سال قبل با هيچ جرم و حادثه خاصي مواجه نشديم و از اين رو دستگيري در اين حوزه نداشتيم.
    سردار مرتضي طلايي در گفت‌وگو با ايسنا، همچنين در خصوص تصادفات وقوعي در روز گذشته تصريح كرد: با همكاري و تعامل شهروندان پايتخت با ماموران پليس با كاهش 39 درصدي تصادفات جرحي و كاهش 36 درصدي در تعداد مجروحان نسبت به 13 نوروز سال قبل روبه‌رو شديم.
    سردار طلايي افزود: بدين ترتيب 93 فقره تصادف جرحي مدت مشابه سال قبل با بر جاي گذاشتن 109 مجروح در روز گذشته به 57 فقره تصادف با 57 مجروح كاهش يافت.
    به گفته فرمانده پليس پايتخت، همچنين تصادفات خسارتي با وقوع 243 حادثه هيچ گونه افزايش يا كاهش نداشت و در اين ميان تنها يك فقره تصادف فوتي عابر پياده به وقوع پيوست. 
    
    
+ نوشته شده در  یکشنبه سوم تیر 1386ساعت 10:4  توسط رفوگر  | 

◊ گواهینامه های رانندگی

◊ گواهینامه های رانندگی

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده از سال 86 تمام گواهينامه ها در كشور به صورت هوشمند و يك شكل صادر مي شود.

وي با اشاره به اين كه گواهينامه هاي جديد بر روي PVC و با تركيبات پلي كربنات چاپ مي شود، افزود : گواهينامه هاي جديد هم با استفاده از دستگاههاي PDA و هم از طريق ريدرهايي كه قابليت اتصال به كامپيوتر يا لپ تاب دارند، مي توانند خوانده شده و اطلاعات دارنده گواهينامه به همراه تخلفات وي در اختيار مأمور قرار گيرد.جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تأكيد بر اين كه فراخواني براي تعويض گواهينامه ها داده نمي شود، گفت : از سال 86 گواهينامه هاي جديد و گواهينامه هايي كه قرار است تعويض شوند، به شكل جديد صادر مي شوند كه بدين ترتيب در يك پروسه زماني شكل كل گواهينامه هاي كشور تغيير مي كند.

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه چاپ گواهينامه در كشور به روز شده است، افزود : آموزشگاههاي رانندگي بايد پس از درج مشخصات فردي كه در آزمون رانندگي قبول شده است، پرونده وي را براي راهور ناجا صادر كند كه متأسفانه برخي آموزشگاهها به علت نقص در پرونده، از ارسال بموقع پرونده متقاضيان خودداري مي كنند كه اين موجب طولاني شده سير  صدور گواهينامه مي شود.

وي در خصوص تمديد گواهينامه هاي يكساله به ايسنا گفت : دارندگان گواهينامه هاي يكساله يك ماه پيش از انقضاي مهلت موظفند ضمن مراجعه به مراكز پليس+10 يا پست نسبت به پر كردن فرم مربوطه و ارائه گواهينامه به همراه مدارك لازم اقدام كنند.

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود : شركت پست و يا مراكز پليس+10 پس از دريافت گواهينامه اين افراد، برگه اي را در اختيار دانده گواهينامه قرار مي دهد كه براساس آن مي تواند به مدت يك ماه از تاريخ برگه با آن در سطح شهر رانندگي كند.

وي با اشاره به اين كه سيستم تعويض گواهينامه ها مكانيزه شده است، افزود : در صورتي كه دارنده گواهينامه يكساله تخلفات شاخص درج شده در گواهينامه را انجام نداده باشد، سيستم به صورت اتوماتيك براي فرد گواهينامه پنج ساله صادر كرده و گواهينامه اين افراد نيز به در منازل آنها ارسال مي شود.

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت : براساس آئين نامه جديد راهنمايي و رانندگي صدور گواهينامه گروه ‹‹ب.1››. معادل پايه 2 شخصي براي رانندگان با (خودروهاي تا 9 نفر ظرفيت و انت تا 35 تن) شخصي در صورتي كه دارنده، 10 تخلف را انجام ندهد و محدوديت ها و ممنوعيت هاي آنرا رعايت كند، به گواهينامه اصلي با اعتبار 5 ساله تبديل مي شود.

وي در خصوص شرايط تبديل گواهينامه هاي يكساله گفت : براساس آئين نامه جديد راهنمايي و رانندگي تبديل اين گواهينامه مشروط به مقصر نبودن در تصادفات منجر به فوت و جرح، متواري نشدن از صحنه تصادفات جرحي، فوتي و يا خسارتي، عبور نكردن از محل ممنوع، رانندگي نكردن با وسيله نقليه داراي نقص فني، عبور نكردن از چراغ قرمز، توجه به فرمان پليس، انجام ندادن حركات مارپيچ در راهها و عدم استفاده  از پلاك يا مدارك جعلي، نداشتن محكوميت جرايم رانندگي از مراجع قضايي، ارائه اطلاعات جديد مبني بر تغيير مشخصات فردي يا نشاني محل سكونت در ظرف مدت مقرر (10روز) و نداشتن محروميت رانندگي از سوي مراجع صالحه است.

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود : در صورت ارتكاب هر يكي از موارد فوق، گواهينامه رانندگي موقت فرد تنها با طي مراحل قانوني و براساس آئين نامه صادر مي شود و متقاضي بايد آموزش نظري و آزمون هاي نظري و عملي رانندگي را مجدداً طي كند.

وي با اشاره به ديگر مقررات دريافت گواهينامه هاي يكساله گفت : بر اين اساس در صورتي كه 6 ماه از تاريخ اعتبار گواهينامه موقت بگذرد و دارنده آن نسبت به تبديل به گواهينامه اصلي اقدام نكند، فرد بايد آزمون نظري رانندگي را مجدداً امتحان داده و در صورتي كه يكسال از تاريخ اعتبار گواهينامه موقت بگذرد و در اين زمينه اقدام نكند، بايد آزمون هاي نظري و عملي را مجدداً امتحان دهد.

هاديان فر همچنين تأكيد كرد : براساس آئين نامه جديد در صورتي كه راننده به علت تكرار ارتكاب تخلفات مهم و حادثه ساز در يك سال، حد نصاب نمره منفي را دريافت كند، گواهينامه رانندگي وي به استناد قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جرايم رانندگي، ضبط يا ابطال خواهد شد كه نحوه محاسبه نمره منفي براي رانندگان برابر قانون نحوه رسيدگي به تخلفات خواهد بود كه هم اكنون در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در حال بررسي است و بزودي تصويب مي شود.

وي با اشاره به طرح ملي صدور گواهينامه در كشور گفت : هم اكنون 10 نوع گواهينامه در كشور وجود دارد كه بزودي گواهينامه ها، يك شكل مي شوند و نوع گواهينامه افراد در مشخصات مندرج در پشت آن تعيين مي شود.

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه در گواهينامه هاي جديد ديگر كلمه ‹‹ يكساله و موقت ›› درج نمي شود، افزود : دانردگان اين دسته از گواهينامه ها برابر آنچه در پشت گواهينامه آمده است در طول يكسال تحت كنترل پليس هستند و پس از آن در صورت عدم انجام تخلفات تعيين شده، گواهينامه آنها، خود به خود پنج ساله مي شود.

وي با اشاره به اينكه سيستم اجرائيات تا پايان هفته در سراسر كشور هوشمند مي شود افزود : سيستم اجرائيات به بانك اطلاعات گواهينامه متصل و از هفته آينده تخلفات افراد به نام آنها و در پويست گواهينامه، نه به نام خودرو، ثبت مي شود.

 

 
+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم بهمن 1385ساعت 10:48  توسط رفوگر  | 

◊ مسابقات رالی راهور

◊ مسابقات رالی راهور

پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی چهارمین دوره مسابقات رالی راهور را برگزار می نماید.

زمان شروع مسابقه:۱۸/۱۲/۸۵ از شهرک آزمایش

مکان ثبت نام:

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی،پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی و شهرک آزمایش

مهلت ثبت نام: تا مورخه ۱/۱۲/۸۵

+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم بهمن 1385ساعت 10:47  توسط رفوگر  | 

مراحل اخذ گواهینامه پایه 2

 

– مرا جعه به آموزشگاه و ثبت نام .

      الف – واگذاری  مدارک و کنترل اولیه توسط مسول مربوطه .

      ب -   نوشتن قرارداد و توجیه متقاضی در مورد چگونگی شرکت در کلاسهای آیین نامه و فنی .

  2 – حضور در کلاس آموزش آئین نامه ( 3 جلسه ) و ممهور شدن کارنامه آموزشی به مهر  مدرس مربوطه .

       الف - کلاسهای آموزش آئین نامه 3 روز در هفته و روزی 2 ساعت خواهد بود .

      ب -    شرکت  هنر آموز درکلاسهای آوین نامه الزامی است .

      پ -  در صورتی که هنر آموز نتواند به هر دلیل درکلاس آیین نامه روز شنبه شرکت نماید کلیه کلاسها و دوره به هفته آینده موکول خواهد شد .

      پ-   در صورتی که هنر آموز به هر دلیل در یکی دیگر از روزهای کلاس (بجز شنبه ) نتواند شرکت نماید می بایست در همان روز هفته آینده شرکت  -    نموده و جبران نماید .  

  3 – حضور در کلاس آموزشی فنی ( 2 جلسه ) و ممهور شدن کار نامه آموزشی توسط مدرس مربوطه .

     الف -  کلاسهای آموزشی فنی 2روز در هفته و روزی 2 ساعت خواهد بود .

      ب -   در صورتی که هنر آموزی به هر دلیل نتواند در کلاس آئین نامه شرکت نماید می تواند در همان روز از هفته آینده در کلاس شرکت نموده و  جبران   نماید  .

  4 – فرا گیری آموزش عملی شهر (10 جلسه ) و ممهور شدن کارنامه آموزشی توسط مربی یا مربیان .

      الف – شرکت هنر آموزان در 10جلسه عملی شهر الزامی است .

     ب   –  حتی المقدور سعی میشود برنامه عملی شهر با اوقات فراغت هنر آموزان هماهنگ باشد .

  5 – پس از اتمام ساعات آموزش و ممهور شدن کارنامه هنر جویان محترم به مهر مدرس مربوطه در اسرع وقت باید  به   آموزشگاه مراجعه نموده و  تاریخ آزمون را همراه با کاردکس ( کارت ورود به امتحان)  دریافت دارند .

  6 – پس از دریافت کاردکس به نزدیکترین چشم پزشک معتبر و طرف قرار داد نیروی انتظامی مراجعه و نسبت به انجام  معاینات مربوطه اقدام خواهند نمود .

  7 – پس از انجام معاینات پزشکی لازم در تاریخ مقرر به آموزشگاه مراجعه نموده و در لیست آزمون همان روز قرار خواهد گرفت .

  8 – محل آزمون در آموزشگاه رانندگی هنگام  طبقه فوقانی  ساختمان آموزشگاه بوده و پس از حضور در سالن آزمون در ساعت 30/7 آزمون آیین نامه بر گزار خواهد شد .

  9 – کسانیکه در آزمون آیین نامه قبول شوند بلا فاصله پس از ثبت قبولی آنها به محل آزمون شهر هدایت شده و در آزمون شرکت می نمایند .

      محل آزمون شهر در ضلع جنوب غربی آموزشگاه در خیابان نیروی دریائی می باشد

      جهت شرکت در آزمون شهر هنر آموزان محترم باید مبلغ  000/10 ریال جهت خودروی آزمایش پرداخت نمایند .

  10 – هنر آموزان عزیز در صورتی که در آزمون عملی شهر نیز قبول شوند  باید بلا فاصله به آموزشگاه مراجعه نموده و نسبت به ثبت و برسی نهائی  مدارک شناسائی اقدام نمایند .

     - در صورتی که هنر آموزان به هر دلیل به آموزشگاه مراجعه ننموده  و قبولی خود را ثبت ننمایند در حکم مردودی تلقی شده و مجددا باید در آزمون شرکت نمایند .

  11 – پس از برسی مدارک و تشخیص هویت هنر آموزان اقدامات لازم در خصوص ثبت و تکمیل پرونده و ارسال  آنهابه نیروی انتظامی توسط  آموزشگاه  صورت پذیرفته و یک برگ قبض رسید پست در اختیار هنر آموزان عزیز قرار داده خواهد شد .

  12 – پس از برسی مدارک ارسالی هنر آموزان توسط  نیرو انتظامی و تایید مدارک ارسالی گواهینامه هنر آموز صادر شده و  توسط پست جمهوری اسلامی به آدرس متقاضی ارسال خواهد شد .

       -  تحویل قبض پست به هنگام در یافت کارنامه هنر آموزان الزامی است .

       - ظرف 15 روز پس از ارسال مدارک توسط آموزشکاه گواهینامه متقاظی صادر شده و به آدرس او ارسال خواهد شد 

توجه :

  (1)-  حضور هنر آموز در روز شنبه  در اولین کلاس آیین نامه الزامی بوده و در صورت عدم حضور شروع دوره آموزشی به هفته بعد موکول خواهد شد.

  (2) -  د ر صورت عدم حضور در روزهای دیگر هنر جو می تواند هفته بعد د ر همان روز  در جلسه شرکت نموده و نسبت به  ترمیم عقب ماندگی آموزشی خود اقدام نماید .

  (3) – شروع دوره عملی شهر مشروط به طی نمودن 5 جلسه آئین نامه و فنی خواهد بود .

  (4) – شرکت در همه جلسات آئین نامه و فنی و عملی شهر الزامی می باشد .

  (5) – جهت رفاه حال هنر جویان عزیز سعی می شود در حد مقدور ساعات آموزش با درخواست آنها متناسب باشد .

  (6) – بانوان متقاضی در آموزش عملی شهر در صورت انتخاب مربی مرد ملزم به همراه آوردن یکی از محارم خود می باشند .

  (7) – د رصورت مردودی متقاضی در هریک از مراحل آزمون ( آیین نامه و شهر ) متقاضی می تواند با آگاهی از نوبت بعدی آزمون ( حد اکثر یک روز بعد ) با پرداخت 000/10 ریال بحساب 741 وزارت کشور د رآزمون مرحله بعدی شرکت نماید .

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم تیر 1385ساعت 11:56  توسط رفوگر  | 

برای حفظ جان خود و

برای حفظ جان خود و

 


موتورسواران
 

هنگام پیاده شدن از خودرو وباز کردن در
 

حتما قبلا

از
آئینه بالا وبغل پشت سر

 

 


را نگاه کنید

+ نوشته شده در  دوشنبه هفدهم بهمن 1384ساعت 19:32  توسط رفوگر  | 

رانندگی با خواب آلودگي

هيچوقت، هيچوقت، هيچوقت  با خواب آلودگي رانندگي را ادامه ندهيد، هرگاه احساس كرديد پلك هايتان سنگين است، در اولين فرصت ممكن و فضايي كه اجازة توقف به شما مي دهد، در كنار جاده توقف كنيد و بخوبي استراحت كنيد.

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آبان 1384ساعت 11:14  توسط رفوگر  | 

كودكان را در صندلي جلو ننشانيد

كود ك - كود ك - كود ك -كود كان شيرين هستند

كودكان را در صندلي جلو ننشانيد- روي صندلي جلو كودكان راقرار
 
 ندهيد- روي صندلي جلو كودكان رانگذاريد
 
خانم - آقا لطفا كودكان را در صندلي جلو ننشانيد
 
كودكان شيرين هستند اگر اتفاقي پيش بيايد زندگي سخت مي شود
+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آبان 1384ساعت 11:9  توسط رفوگر  | 

سرعت غیر مجاز

سرعت غیر مجاز
 
مساوی
 
است
 
با
 
تصادف
 
+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آبان 1384ساعت 11:1  توسط رفوگر  | 

آموزشکاه رانندگی آسمان

 آموزشگاه رانندگی آسمان

 در فضایی   کاملا آموزشی

 اقدام به آموزش نظری

  (آموزش آیین نامه)و مطالب

 فنی وعملی کاربردی مفید

و مهم و همچنین برگزاری

 آزمونهای متعددآیین نامه

و اخبار و اطلاعات مفیدنموده

 است.علاقه مندان میتوانند

 به این  نشانی اینترنتی

 مراجعه نمایند:

 sd-asman.blogfa.com  

  

 

 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم اردیبهشت 1384ساعت 19:25  توسط رفوگر  | 

قبولی در امتحان آيين نامه رانندگی بعد از ۲۷۱ بار مردودی

قبولی در امتحان آيين نامه رانندگی بعد از ۲۷۱ بار مردودی [ April 16, 2005 ]
یک مرد اهل کره جنوبی به نام سئو سانگ مون بعد از پنج سال و ۲۷۱ بار مردودی در دويست و هفتاد و دومين امتحانش موفق به پشت سر گذاشتن نمره قبولی در امتحان آيين نامه شد، ولی او هنوز قادر به رانندگی نيست.

مانع بعدی برای اين مرد ۶۹ ساله امتحان رانندگی است، اما وی خوش بين است.خودرو

آقای سئو گفت: "رانندگی قدری سخت است. ولی بعد از ۲۷۱ بار امتحان، دليلی ندارد که از امتحان رانندگی بترسم."

اين تعميرکار کره ای گفت که علت ناکامی های متعددش، بيسوادی بوده است و در نتيجه او نمی توانست کتاب آيين نامه مقررات راهنمايی و رانندگی را بخواند.

آقای سئو به يک روزنامه محلی گفته است به دليل شغلش ناگزير بوده در استانهای شمالی کره جنوبی مرتب در رفت و آمد باشد و از همين رو نياز به داشتن گواهينامه را حس می کرده است، اما وی جرات نداشت در امتحان آيين نامه شرکت کند زيرا سواد خواندن و نوشتن نداشت.

وی افزوده است: "تنها بعد از سال ۲۰۰۰ بود که با برگزاری امتحانات شفاهی، متقاضی گواهينامه شدم."

آقای سئو در اين مدت هرگز دلسرد نشد و بيش از هزار دلار بابت ثبت نام پرداخت. وی هر دفعه قدری بيشتر می آموخت تا اين که سرانجام اين هفته نمره قبولی را گرفت.

مقامات اداره راهنمايی و رانندگی شهر يونگجو در کره جنوبی اعلام کردند به اندازه آقای سئو از اين موفقيت خرسند شده اند.

يکی از اين مسئولان گفت: "او بيش از پنج سال بود که به اينجا می آمد و ما او را تقريبا عضو خانواده خود می دانستيم."

اين مرد کره ای در يک آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده است. وی گفت: "من اطمينان دارم که قبول می شوم. از همين حالا با همسرم بحث می کنم که چه اتومبيلی بخريم."

 

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اردیبهشت 1384ساعت 19:9  توسط رفوگر  | 

آموزشگاه رانندگی آسمان

آموزشگاه رانندگی آسمان در

راستای اهداف خود اقدام به

 طراحی سايتی برای کاربران

اينترنتی جهت آموزش بهتر

 نموده است.علاقه مندان

میتوانندبه اين آدرس مراجعه نمايند.

http://sd-asman.blogfa.com

 

   
+ نوشته شده در  شنبه سوم اردیبهشت 1384ساعت 19:36  توسط رفوگر  | 

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی - کمربندایمنی -کمربندایمنی

بنام قادر توانا
خجالت نکشید
کمربندایمنی راببندید
کمربند ایمنی باعث نجات ما درتصادفات
است
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم اسفند 1383ساعت 18:26  توسط رفوگر  | 

قابل توجه موسسین ومدیران ومربیان آموزشگاهها

قابل توجه موسسین ومدیران ومربیان آموزشگاهها

کارآموزی بعد از10جلسه تمرین رانندگی
مردودشد
سه بار وهربار2ساعت تمرین رفت باز
مردود شد
بمن مراجعه وگلایه داشت
تحصیلات لیسانس داشت وجوان هم بود
پرسیدم :اتفاقی دررانندگی برای خودت یا بستگان وآشنایان پیش آمده است
گفت بله درتصادف همسرم راازدست داده ام
متاثر شدم وگفتم دوست عزیز وقتی سوارماشین می شوی خاطرات تصادف باعث وحشت واسترس درشما می شود
خاطرات تصادف راازذهنت خارج کن ازچاقو مثبت ومنفی میتوان استفاده کرد
خودروهم چنین است
ازخودرو برای سریع رسیدن به مقصد مسافرت خاطره انگیز و
خیلی مزایای دیگر
قبول شد
گفت ازماشین متنفربودم ولی اکنون رانندگی را دوست دارم
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم اسفند 1383ساعت 18:24  توسط رفوگر  |